Настройки на записването

Целта на курса е студентите да овладеят знания за теоретичните основи и  инструменти за оценяване на постиженията в образованието. В рамките на курса студентите ще усвоят умения за планиране на процеса на оценяване, за прилагане на  методи за оценяване на постиженията в различни предметни области и образователни контексти.

В курса се разглеждат теоретичните основи, статистическите методи и практическите приложения на оценяването в образованието, както и използването на различни скали. Студентите се запознават с особеностите на тестовото изпитване: подготовката, провеждането и оценяването чрез тестове. Разглеждат се предимствата и недостатъците на този начин на изпитване. 

Прави се увод в класическата теория на тестовете за измерване на постижения в образованието. Разглеждат се основни измерителни проблеми в създаването на тестове - обективност, валидност, надеждност, стандартизиране и др., и тяхната връзка с определяне на характеристиките на измерването и интерпретация на получените резултати. В тази част се демонстрират и използват някои статистически методи.

Разглеждат се подходящи форми и методи за оценяване на „автентично”, „активно” и ИКТ-базирано обучение – работа по задание и учебен проект, решаване на казус, създаване на продукт, работа в група и екип, решаване на проблеми, създаване и поддържане на портфолио и др.

Разглеждат се подходящите методи за оценяване в различни групи образователни области и направления – Математика, Природни науки, Езиково обучение, Хуманитарни и Социални науки, професионално и профилирано обучение.

Студентите се научават практически да използват компютърен софтуер в дейности, свързани с оценяване на постиженията на учениците и да създават и прилагат инструментариум за автоматизиране на дейностите в оценяването на обучаемите.

Курсът завършва с разработване и защита на проект – разработване и представяне на оценъчен инструментариум за оценяване на постиженията на учениците.

Гости нямат достъп до този курс. Моля, влезете с потребителско име и парола.