Настройки на записването

Основната цел на курсът  "Дизайн методологии в педагогическите изследвания и обучението" е да подготви студентите за тяхната бъдеща работа като преподаватели и изследователи, като разшири и надгради техните знания и умения в областта на проектирането, провеждането и описанието на научен експеримент с използване на дизайн методологии и педагогически изследвания, базирани на дизайна (Design-based research – DBR).

Курсът предлага базови познания свързани с: прилагане на софтуерни продукти при обработка на резултатите от педагогическо изследване, техническо оформление на резултати от проведени изследвания, спазване на етични норми, апробиране и популяризиране на научни резултати и др.

Освен практически умения в тези области, курсът предлага задълбочени теоретични познания свързани с дизайн мисленето (Design Thinking) като концепция и метод за цялостно проектиране на обучение, връзките му с други подобни познати методологии (Problem-based learning, Project-based learning, Inquiry-based learning и др.), както и дизайн мисленето като подход за проектиране и разработване на учебно съдържание с особеностите на приложение в конкретни области. 

В курсът се обръща особено внимание на добрите практики за използване на изследванията, базирани на дизайна (DBR) като единство на иновации, проектиране и педагогически изследвания; изследванията, базирани на дизайна (DBR) като практически метод с научна основа и приложение, базирано на примерни казуси и др. Учебните дейности са свързани с анализ на обучителни подходи и методологии, проектиране на учебно съдържание, анализ на научни статии, писане на есета върху статиите, пробно създаване на научна статия, пробно създаване на проект за магистърски тезис, планиране и провеждане на реален научен експеримент (който да бъде описан в научна статия и да залегне като основа за магистърски тезис).

Достъп като гост
Достъп като гост