Когнитивни процеси в обучението по математика
Настройки на записването
Разглеждат се мястото, ролята и значението на математическите знания и култура и характера на проблемите, които възникват в процеса на придобиване на тези знания. Представен е ретроспективен исторически обзор на образователни системи и политики по света. Представена е съвременната когнитивна психология, която извършва изследвания в множество направления, които могат да бъдат обединени и систематизирани в десет основни направления – възприемане, разпознаване на образи, внимание, памет, въображение, езикови функции, психология на развитието, мислене и
решаване на задачи, човешки интелект, изкуствен интелект. Разглеждат се и се анализират чрез дискусии примери за връзката между когнитивните процеси и обучението по математика.
В курса се разглежда редица познавателни дейноси по време на обучението по математика, множество знания, мнения или поведения, които касае средата или себе си.
Тази дейност е онова взаимодействие между средата и външния свят, което поражда акта на познание и представлява негов процес, с помощта на който се обработва информация – например възприятието, вниманието, концентрацията, асоциацията, паметта, представата, идеята и т.н
Анализират се индивидуалните особености на обучаемите при усвояване на математическите знания и превръщането им във възможност за творчество и конкурентоспособност.