Схема на раздела

    • Софийски университет „Св. Климент Охридски“ съвместно с 

      Тракийски университет разкрива нова магистърска програма 

      ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ


      Програмата ще бъде част от специалностите във Факултет по Науки за образованието и изкуствата. 

      Студентите ще се обучават в редовна форма в продължение на два семестъра. 

      Приемът ще се осъществява чрез изпит (за държавна поръчка) или по документи (за платено обучение). 

      За сроковете за кандидатстване и таксите за обучение следете страниците на МОДЕРН-А и Факултета по Науки за образованието и изкуствата на СУ.

      Образователната цел на програмата „Приобщаващо образование“ е насочена към формиране у магистрите на разбиране, умения и компетентности за изграждане и развиване на философията на приобщаване в системата на образование и социалната дейност. Включените в учебния план учебни дисциплини са съобразени с изискванията за личностно ориентиран образователен процес, който е насочен към способностите и индивидуалните учебно-познавателни потребности на децата и учениците. 

      Формирането на педагогическа, специално-педагогическа и социална компетентност е подчинено на компетентностния подход. Включените учебни дисциплини следват логиката и философията на приобщаване и изграждане на умения за учене през целия живот. Учебните дисциплини са с теоретико-приложен характер в областите на педагогиката, психологията, социалните дейности, управлението, и др. Специално внимание се отделя на координирането, организирането и реализирането на процеса на приобщаване. Разглеждат се специфичните методи за работа с различни групи деца и ученици, които имат различен учебно-познавателен потенциал и/или условия за учене. 

      За успешната професионална квалификация на педагогическите специалисти основно значение има знанието и умението им да изграждат приемаща среда на децата и учениците, да диференцират техните способности, спрямо което да планират, организират и реализират отговарящ на съвременните изисквания образователен процес. С оглед изпълнение на изискванията на наредбата за приобщаващо образование специалистите имат задачата да координират и управляват процеса на приобщаване, както и да взаимодействат с родители, други педагогически специалисти, представители на обществени организации, предоставящи неформално образование и други, в съответствие на потребностите и подкрепата на личностното развитие на децата и учениците.

      Дейностите по създаването на програмата се осъществяват с подкрепата на проект BG05M2OP001-2.016-0018 „МОДЕРН-А: МОДЕРНизация в партньорство чрез дигитализация на Академичната eкосистема“, финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ в частта й за модернизация за висшето образование, съфинансирана от ЕС чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове.

      Флаер

      Квалификационна характеристика

      Компетентностен модел