Софийски университет „Св. Климент Охридски“ съвместно с
Тракийски университет разкрива нова магистърска програма
ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ
Програмата ще бъде част от специалностите
във Факултет по Науки за образованието и
изкуствата.
Студентите ще се обучават в редовна форма
в продължение на два семестъра.
Приемът ще се осъществява чрез изпит
(за държавна поръчка) или по документи
(за платено обучение).
За сроковете за кандидатстване и таксите за
обучение следете страниците на МОДЕРН-А и
Факултета по Науки за образованието и
изкуствата на СУ.
Образователната цел на програмата „Приобщаващо образование“ е насочена към формиране у магистрите на разбиране, умения и компетентности за изграждане и развиване
на философията на приобщаване в системата на образование и социалната дейност. Включените в учебния план
учебни дисциплини са съобразени с изискванията за
личностно ориентиран образователен процес, който е насочен към способностите и индивидуалните учебно-познавателни потребности на децата и учениците.
Формирането на педагогическа, специално-педагогическа и
социална компетентност е подчинено на компетентностния
подход. Включените учебни дисциплини следват логиката и
философията на приобщаване и изграждане на умения за
учене през целия живот. Учебните дисциплини са с теоретико-приложен характер в областите на педагогиката, психологията, социалните дейности, управлението, и др. Специално внимание се отделя на координирането, организирането
и реализирането на процеса на приобщаване. Разглеждат се
специфичните методи за работа с различни групи деца и
ученици, които имат различен учебно-познавателен потенциал и/или условия за учене.
За успешната професионална квалификация на педагогическите специалисти основно значение има знанието и умението им да изграждат приемаща среда на децата и учениците,
да диференцират техните способности, спрямо което да
планират, организират и реализират отговарящ на съвременните изисквания образователен процес. С оглед изпълнение на изискванията на наредбата за приобщаващо образование специалистите имат задачата да координират и управляват процеса на приобщаване, както и да взаимодействат
с родители, други педагогически специалисти, представители на обществени организации, предоставящи неформално
образование и други, в съответствие на потребностите и
подкрепата на личностното развитие на децата и учениците.
Дейностите по създаването на програмата се осъществяват с подкрепата на проект BG05M2OP001-2.016-0018
„МОДЕРН-А: МОДЕРНизация в партньорство чрез дигитализация на Академичната eкосистема“, финансиран от
Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ в частта й за модернизация за висшето
образование, съфинансирана от ЕС чрез Европейските
структурни и инвестиционни фондове.
Флаер
Квалификационна
характеристика
Компетентностен модел